Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
Forma i typ
Publikacje dydaktyczne
(10)
Książki
(9)
Druki ulotne
(7)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Czytelnia dla dorosłych
(12)
Autor
Oszczyk Sylwia
(5)
Kuziel-Kalina Anna
(4)
Fabisiak-Majcher Agnieszka
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Miechowska Anna
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Ławczys Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(4)
Rodzice
(4)
Terapeuci
(4)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Wychowawcy
(3)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Licea
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Technikum
(1)
Wychowacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Godzina wychowawcza
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Socjalizacja
(2)
Uczucia
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Afazja
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Ekologia
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Gramatyka
(1)
Informacja wizualna
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Lektura szkolna
(1)
Mnemotechnika
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Pisanie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Przedszkolaki
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rysowanie
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wizualizacja (grafika)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zdrowie fizyczne
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(10)
Poradnik
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Materiały pomocnicze
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(4)
Językoznawstwo
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Karty pracy to uzupełnienie Ilustrowanego słownika uczuć, emocji i stanów. Ich celem jest sprawdzenie poziomu zrozumienia słownictwa związanego z emocjami, a także uporządkowanie wiedzy o nich. Różnorodne ćwiczenia, w tym zadania otwarte, zachęcają do refleksji i budowania wypowiedzi z użyciem poznanych słów. Dzięki pracy z kartami nastolatki poszerzają swój zasób słownictwa, co pozytywnie wpłynie na umiejętność mówienia o uczuciach w sposób precyzyjny zrozumiały dla otoczenia. Karty pracy polecamy osobom dorosłym pracującym z dziećmi i młodzieżą: terapeutom, nauczycielom oraz rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności. Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych. W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż. To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nig sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce! Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS Publikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych. dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJ Anna Kuziel-Kalina - pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Seria Trudne Sytuacje Społeczne to pomoce terapeutyczne wspierające dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawami stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw 1. zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w szkole. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera. DLA KOGO? Zawartość tematyczna zestawu jest dostosowana do pracy z dziećmi klas 1–3 szkoły podstawowej. Niektóre zagadnienia można jednak z powodzeniem omawiać zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi – jest to uzależnione od poziomu funkcjonowania społecznego dzieci i ich bieżących potrzeb. KIEDY? Pomoc można wykorzystać na różne sposoby: w trakcie zajęć indywidualnych z dzieckiem (podczas terapii pedagogicznej lub psychologicznej), w domu jako pomoc inicjującą rozmowę rodzica z dzieckiem, podczas lekcji wychowawczych w szkole, zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych, podczas lekcji etyki. Seria jest dedykowana terapeutom, psychologom, pedagogom, wychowawcom pracującym z dziećmi, a także rodzicom, którzy poprzez szczere rozmowy chcieliby nauczyć swoje pociechy sposobów rozwiązywania trudności oraz przybliżyć im możliwe zagrożenia. Pomoc służy zarówno do terapii, jak i rozmów podczas lekcji wychowawczej. Rozmawiam z dziećmi o trudnych sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych to pierwsza część z serii Trudne Sytuacje Społeczne, która podpowiada dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w szkole i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez zaproponowany zestaw pytań terapeuta (rodzic, nauczyciel) pomaga dziecku identyfikować i nazywać jego uczucia, przekonania i prezentowane postawy wobec zaistniałych sytuacji trudnych. Pomaga dziecku dostrzec jego własne postawy, opinie, ewentualne dylematy oraz przeanalizować możliwe konsekwencje formułowanych przez niego wyborów. Dzięki analizie trudnych sytuacji dorosły ma szansę przedstawić dziecku społecznie akceptowane normy i zasady. Z kolei dziecko może nauczyć się rozpoznawać i wyrażać własne myśli, emocje, a także formułować swoje potrzeby i obawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Trudne sytuacje społeczne to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawem stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w domu. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Trudne sytuacje społeczne. Cz. 3, Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w przestrzeni publicznej / Anna Kuziel-Kalina. - Kraków : Wydawnictwo WiR, 2017. - Teka (broszura [17] stron, [48] kart tablic) : ilustracje ; 22 cm
Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w przestrzeni publicznej to trzecia część z serii Trudne Sytuacje Społeczne podpowiadająca dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w różnych miejscach przestrzeni publicznej i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez pytania nauczyciel (rodzic) pomaga identyfikować i nazywać uczucia, przekonania i prezentowane postawy dziecka wobec zaistniałych trudnych sytuacji. Pobudza do rozmów o wywołanych przez problematyczne zdarzenia emocjach, np. o złości, żalu, strachu, wstydzie, zazdrości, niepokoju, rozczarowaniu, lęku czy niepewności. Dla nauczyciela zaś pomoc ta jest źródłem informacji o trudnościach, których na co dzień doświadcza dziecko. Tematy zamieszczone w publikacji uczą dzieci przeprowadzania analizy konsekwencji wyborów i związanych z nimi wątpliwości. W zestawie znajdują się dwa typy tematów: mobilizujące do nawiązania kontaktu z drugim człowiekiem, zachęcające do budowania wypowiedzi i przyjmowania perspektywy innych osób (np. „Nie jesteś zadowolony z fryzury, jaką zrobił ci fryzjer”), zachęcające dziecko do samodzielnego odnalezienia rozwiązania (np. „Stoisz w autobusie. Uchwyty do trzymania są zbyt wysoko”). Odtwarzanie trudnych sytuacji pozwala na przedstawienie akceptowanych norm i zasad społecznych. Rolą dorosłego jest udzielenie dziecku wsparcia w dostrzeżeniu i zrozumieniu możliwych konsekwencji tak, aby ostatecznie mogło ono samodzielnie podjąć świadomą decyzję, jak wyjść z zaistniałej sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
Obszerny i usystematyzowany zestaw sylabowo-wyrazowy do terapii logopedycznej dorosłych pacjentów z apraksją mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
"LEKTURY JAK MALOWANE" to połączenie polonistycznej pasji z graficznym przekazywaniem wiedzy. Autorka sprawnie posługuje się techniką notowania wizualnego, dzięki czemu literackie treści są szybciej przyswajane. Wspomagając słowo obrazem, tworzymy skojarzenia, dzięki którym efektywniej się uczymy. Epika to karty pracy do utworów: Balzaka, Boccaccia, Borowskiego, Camusa, Conrada, Dantego, Dostojewskiego, Dukaja, Goethego, Gombrowicza, Herlinga-Grudzińskiego, Homera, Kafki, Kapuścińskiego, Krall, Libery, Mackiewicza, Moczarskiego, Nałkowskiej, Orwella, Orzeszkowej, Paska, Prusa, Reymonta, Schulza, Sienkiewicza, Skargi, Stasiuka, Tokarczuk, Żeromskiego, a także do fragmentów Biblii i Mitologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od dawna marzyłam, aby napisać publikację pokazującą, jak krok po kroku tworzyć notatki wizualne. Chciałam podzielić się swoim doświadczeniem i zainspirować do tego, by rysować i notować inaczej: przestrzennie, kreatywnie i praktycznie. Mam nadzieję, że dzięki temu poradnikowi spotkanie z myśleniem wizualnym będzie połączeniem przyjemnego z pożytecznym, a rysowanie notatek stanie się Twoją pasją. Zapraszam w podróż po sketchnotingu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moje sylabki w przedszkolu to zeszyt, z którym dzieci uczą się czytać metodą sylabową - prostą i skuteczną. Opierając się na sylabie, jako najmniejszej jednostce percepcji, znacznie ułatwia się przedszkolakom etap wczesnej nauki czytania. Dzięki atrakcyjnej szacie graficznej, naklejkom i zróżnicowanym zadaniom, praca z zeszytem dostarcza dzieciom dużo radości i zachęca je do dalszej nauki. Czytamy sylabami - to łatwe! Moje sylabki w przedszkolu to zeszyt, który wprowadza i zachęca dzieci do nauki czytania. Metodyka ćwiczeń zakłada, że najważniejszą i najmniejszą jednostką percepcji jest sylaba. Dlatego każda nowa spółgłoska jest pokazana w sylabie otwartej (połączenie z samogłoską w wygłosie, np. PA, MO). System wprowadzania samogłosek i sylab jest zgodny z Symultaniczno-Sekwencyjną Nauką Czytania(R)prof. Jagody Cieszyńskiej. Zadania i rozkład materiału w zeszycie jest zintegrowany z opracowanym przez Autorki Programem Moje sylabki - serii pomocy do wczesnej nauki czytania. Pracując z ćwiczeniami, dzieci nauczą się czytać sylabami otwartymi. Aby usprawnić ten proces, należy pamiętać o koniecznym warunku - unikaniu głoskowania (nazywania spółgłosek w izolacji, bez samogłoski). Kolorowa szata graficzna ćwiczeń, naklejki i różnorodne zadania wspomagają naukę odczytywania sylab, a następnie wyrazów i prostych zdań. Dzieci uczą się również zapisu sylab (wielkie litery), kolorują, wyszukują i łączą. Różne rodzaje aktywności angażują dziecko do wykonywania kolejnych ćwiczeń i przyspieszają zapamiętywanie obrazu poznanych sylab
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Godzina wychowawcza jak malowana. Graficzne karty pracy cz. 1 dadzą możliwość przeprowadzenia niebanalnej i żywej lekcji wychowawczej dotyczącej emocji, relacji społecznych i rozwoju osobistego. Karty pracy będą pretekstem do ciekawych dyskusji i wspólnych dociekań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Godzina wychowawcza jak malowana. Graficzne karty pracy cz. 2 dadzą możliwość przeprowadzenia niebanalnej i żywej lekcji wychowawczej dotyczącej ekologii i ochrony środowiska, prawa, państwa, finansów, zdrowia i uzależnień. Karty pracy będą pretekstem do ciekawych dyskusji i wspólnych dociekań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Prezentowane karty pracy, których autorką jest Sylwia Oszczyk, skutecznie łączą słowo z obrazem. Dzięki polonistycznemu zamiłowaniu do języka, połączonemu z graficznym sposobem przekazywania wiedzy, powstały wyjątkowe karty, których zadaniem jest znaczne ułatwienie nauczycielowi organizacji lekcji. Autorka wykorzystuje technikę notowania wizualnego, która ma pomagać w dokładnym zrozumieniu zagadnień gramatycznych i językowych. Słowo wspomagane obrazem rozbudza wyobraźnię oraz umożliwia sprawne tworzenie skojarzeń, które wpływają na szybkość uczenia się nowych rzeczy. To nowatorskie podejście do języka, wykorzystujące rysowanie, wpływające na skuteczne zapamiętywanie nowych zagadnień. Zestaw pomaga w sprawnym poznawaniu ortografii, słownictwa, a także w ćwiczeniu umiejętności komunikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej